Ik adviseer klanten over het opzetten/implementeren van een veilige, moderne werkplek. Leuk werk, want je ziet meteen resultaat en meerwaarde voor de klant. Je draagt echt wat bij aan het werkplezier en -gemak van hun medewerkers. Op operationeel én directieniveau. En het werk is heel dynamisch en leerzaam. Het zijn korte projecten die snel gaan van demo naar implementatie. Het is samenwerken met een stuurgroep, de IT-afdeling en de medewerkers. Bijvoorbeeld in workshops. Ik zorg ervoor dat de adoptie van nieuwe technologieën soepel verloopt. Voor iedere klant is het maatwerk. Je maakt gebruik van heel veel verschillende tools. En alles wat je doet, is met focus op een tevreden eindgebruiker.
De familiecultuur. HSO is echt een warm bad. En niet alleen als je net binnenkomt. Ik begon in Corona-tijd en dus op afstand. Dan heb je eigenlijk alleen maar digitaal contact met je nieuwe collega’s. Best lastig, maar ik kreeg meteen een buddy toegewezen en voelde me, ondanks de hobbels, meteen echt een collega. En wat ik extra fijn vind: je mag fouten maken. Daar leer je van. Dat werkt wel zo ontspannen. Je werkt autonoom, maar als je er niet uitkomt, is er altijd iemand die je kan helpen of een deel van je over kan nemen. En je krijgt veel vertrouwen vanuit de leiding. Daardoor voel je de teamgeest.
Ha, dat is een goeie. Want lang niet iedereen weet waar je het over hebt als je zegt dat je een Cloud Consultant bent. Ik leg dan uit dat ik bedrijven adviseer over het opzetten/implementeren van een veilige, moderne online werkplek. En dat ik daarbij veel verantwoordelijkheid krijg, de lead kan nemen, trainees mag begeleiden, hybride en autonoom kan werken en dat ik dat samen met een topteam doe. Het lijkt wel reclame!
Ik kwam uit Facility Management, waarna ik een HR-stage bij HSO deed. Tijdens mijn afstudeerstage ontdekte ik de IT en was ik geïnteresseerd. HSO bood me de kans om een traineeship te doen. De combinatie van consultancy en mensen en bedrijven helpen vind ik heel interessant. Bovendien: IT is nu booming en dat maakt het een interessante sector. Dus hier ben ik nu: Consultant. En ik doe wat ik graag doe: ik help en voeg waarde toe. En nu wil ik nog verder groeien in de IT, maar ook over de grenzen van het vak heen kijken. Ik denk wel eens na over mijn toekomst, maar dan kom ik steeds tot dezelfde conclusie: ik vind de reis belangrijker dan de bestemming.
Poeh, dat is best veel. De cultuur bijvoorbeeld, dat familiegevoel. Goed contact met de leidinggevenden, niet dat afstandelijke wat je bij andere organisaties soms ziet. Ik vind het fijn dat ik me verbonden voel met het team, hoe lastig dat nu af en toe ook kan zijn. HSO houdt rekening met jou als mens, met jouw situatie. Ik kan thuiswerken, met een werkplek die zij voor me verzorgen en betalen. Je kunt je eigen initiatieven ontplooien, er is ruimte om te groeien en daarbij krijg je ook nog eens een mooi salaris. Wat wil een mens nog meer?
En wat ik echt fijn vind: ik studeer nog in deeltijd voor mijn master. Daar krijg ik tijd en ruimte voor. HSO betaalt die studie. En los van alle werk-gerelateerde facetten; HSO doet echt veel dingen buiten werk om. Van digitale escaperooms tot budgetten voor je vakanties. Dat zijn leuke extra's. En het effect daarvan zie ik ook om me heen, want het verloop is echt superlaag.
De focus van HSO ligt op de klant. We gaan er heel ver voor om hun processen te optimaliseren. Maar daardoor krijgen onze interne processen soms wat minder aandacht. Die zijn nog niet altijd optimaal, al wordt er wel hard aan gewerkt om hier verbetering in te brengen. En bij de onboarding krijg je een enorme bak kennis over je uitgestort. Daar moet je wel even alle zeilen bij zetten. Maar uiteindelijk is die kennis ook nodig om succesvol in je werk te zijn.
Leuke vraag. Die is toegankelijk, bereikbaar, maar werkt natuurlijk ook zelfstandig volgens een eigen agenda. We werken dus niet hele tijd op elkaars lip, maar we weten elkaar wel te vinden als het nodig of handig is. Hij of zij is nieuwsgierig, geïnteresseerd en kan feedback geven. En natuurlijk hoort er een goede basis aan kennis en verstand van het vak bij. Veel van die kennis steek je overigens gewoon op bij HSO, hoor.
En die persoon zou ik als advies mee willen geven: heb lak aan de comfort-zone. Want hoe verder je erbuiten gaat, hoe meer je leert. Dat heb ik zelf ook ervaren. Ik heb niet zitten afwachten, maar ik heb de lead gepakt, uitgezocht hoe dingen werkten. En dat mag hier bij HSO. Ook als je fouten maakt. Want daarvan leer je het meest.
Benieuwd wie mijn collega's zijn? Lees hier de ervaringen van Claudia, Nadja en Gijsbert.
Newtonstraat 27 | Veenendaal
+31 318 509 400 | info-nl@hso.com
Copyright © 2022 HSO | Alle rechten voorbehouden | Privacybeleid | Cookiebeleid | Algemene Voorwaarden